Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Dom Maklerski BOŚ


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#21 Bartosz Szyma

Bartosz Szyma

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów

Napisany 10 październik 2014 - 13:13

Panie Sebastianie,

 

jeżeli odnosi się Pan do wylistowanych przeze mnie wad państwa systemu/domu maklerskiego, to prosiłbym odnieść się do nich merytorycznie a nie wybiórczo i erystycznie. A propo Pańskiej odpowiedzi:

 

Ad2/8 Proszę odnosić się do postawionych zarzutów a nie sugerować rzeczy, któych nie napisałem. A więc - napisałem, że jesteście jedynym DM (a przynajmniej jedynym, jaki znam), który nie raczy zadzwonić do klienta ani nawet wysłać maila w sytuacji kiedy na jednym z subkont powstaje deficyt - niezależnie od stanu środków na pozostałych subkontach. Owszem informujecie poprzez wizjer tyle, że ze względu na wady państwa systemu transakcyjnego informacje w wizjerze nie pokrywają się z informacjami wyświetlanymi w polu "konto zwykłe". Przy okazji - wizjer nie zawsze "wyskakuje" po logowaniu na rachunek. Poza tym wysyłanie poprzez wizjer informacji o braku środków na koncie o godzinie 2:16 w nocy jest absurdem i pomyłką. Tak jak pomyłką jest podawanie dwóch różnych informacji dotyczących depozytu w dwóch różnych miejscach w systemie. Już nie wspominając o tym, że każdy inny DM w takiej sytuacji podejmuje kontakt telefoniczny.

 

Ad4. Nie wiem, jak mam do tego podejść. Tzn., że nie podajecie ceny zakupu bo...? I gdzie leży problem, żeby taką cenę jednak uzupełnić? Zresztą, jak sam Pan przyznaje, po prostu nie zawsze podawane są ceny po jakich kupiliśmy akcje i obligacje.

 

Ad5-7. Nie usuwacie problemów na bieżąco. Dla przykłądu do dzisiaj (bodajże już od roku) nie usunęłiście problemu dotyczącego dywidend od spółek zagranicznych. Nie usunęliście również problemu wyświetlania nieprawidłowych informacji o stanie gotówki na koncie.

Proszę mi wyjaśnić czym różni się wyjaśnienie złożone przez klienta w trakcie rejestrowanej rozmowy telefonicznej od wyjaśnienia wysłanego drogą pisemną. I dlaczego przez cały czas nie da się dołączyć zrzutów ekranu ilustrujących nieprawidłowe działanie systemu?

 

Ad13. Prosze wybaczyć ale to stwierdzenie jest po prostu kuriozalne. Jeżeli za zlecenie kupna/sprzedaży opcji płacę 9.90 w BOSiu i 9.00 w Aliorze, to w żaden sposób i w żadnym przypadku w BOSiu nie będę miał taniej. To samo tyczy się prowizji od transakcji na giełdach zagranicznych, która jest u was koszmarnie wysoka. Dla porównania wasza minimalna prowizja jest 18 (osiemnaście) razy wyższa niż oferowana przez wspomniane DeGiro! Bardzo chętnie posłucham w jaki sposób w BOSiu mogę zapłacić taniej niż w DeGiro.

 

Ad16. Panie Sebastianie obawiam się, że wprowadza Pan forumowiczów w błąd. Dla przykładu - akcje Gazpromu - dywidendę w Bosiu otrzymałem 21 sierpnia b.r. natomiast od tych samych akcji w KBC dywidendę otrzymałem 19 sierpnia. To są dwa dni różnicy!

 

Na sam koniec dodam, że na negatywną i uzasadnioną merytorycznie opinię pod państwa adresem odpisał Pan w mniej więcej 15 godzin. Proszę się skonsultować z kolegami z działu obsługi klienta i dowiedzieć jak długo obecnie czekam na potwierdzenie transferu aktywów do innego domu maklerskiego.


  • 0

#22 DM BOŚ / bossa.pl

DM BOŚ / bossa.pl

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2014 - 14:13

Panie Bartoszu,

Ja od razu na wstępie napisałem, że nie jest tu moim celem dyskutowanie o tym czy pewne rozwiązania w naszym biurze są z Pana punktu widzenia niedogodnością, wadą czy błędem. Różni inwestorzy różnie ocenią tą samą funkcjonalność i dlatego nie odniosłem się do wszystkich punktów. Odniosłem się tylko do kwestii obiektywnych i to samo zrobię w stosunku do kolejnych zarzutów.

 

Obiektywnie zgadzam się z Panem że prawdą jest, że nie dzwonimy ani nie wysyłamy maili przy niedoborach depozytu, natomiast prawdą jest też, że informujemy o tym wiadomością na rachunku. Wiadomość ta zawiera wiążące i prawidłowe poziomy depozytów liczone metodą SPAN. Obiektywnie patrząc zatem to Pan w tym punkcie troszkę wprowadzał w błąd sugerując że może dojść do nieoczekiwanego i niekontrolowanego w żaden sposób margin call. Jeśli woli Pan otrzymywać telefony z informacjami o kwotach dopłaty do depozytu, to szczerze oświadczam, że nie jesteśmy w tym momencie tego Panu w stanie zapewnić. Ale nie jest prawdą, że nie dajemy poprawnej informacji, która ogromną część naszych klientów satysfakcjonuje.

 

Podobnie ceny zakupu papierów - sugerował Pan że dotyczy to sytuacji ogólnej. Doprecyzowałem że nie jest to prawdą, problem dotyczy papierów transferowanych do nas z innych biur. Dodam że ceny nie są prezentowane w systemie, natomiast jak najbardziej są uwzględniane dla potrzeb rozliczeń podatkowych.

 

Co do reklamacji, to proszę mi wierzyć że różnie wyglądają dyskusje z klientami, co widać nawet w tej naszej korespondencji. Czasem w dyskusji pojawiają się pewne niedopowiedzenia - nie twierdzę że zawsze świadomie, czasem skróty myślowe, czasem wątków jest bardzo dużo. Dlatego właśnie, reklamacje do których podchodzimy ze szczególną uwagą, w niektórych przypadkach chcemy otrzymać na piśmie, aby każdy z pracowników zajmujących się jej rozpatrzeniem miał taki sam wgląd w "źródłowe" słowa klienta i mógł się szczegółowo do nich odnieść. Zresztą sam Pan napisał że istnieje czasem potrzeba przesłania załączników - telefonicznie nie jest to możliwe ale można je przesyłać do nas mailem na adres makler@bossa.pl. 

 

Odnośnie porównania ofert to zwracam uwagę że ja pisałem o DMBH i Saxo, nie Aliorze (nie mają o ile wiem oferty zagranicznej). Co do DeGiro to tak jak napisałem - na prowizje na pewno nie będziemy się ścigać ale trzeba też jasno powiedzieć że oni oferują inną usługę, w której jest kilka znaków zapytania, na które każdy sam musi sobie odpowiedzieć. 

 

Terminy księgowania dywidend wynikają u nas z czasu realizacji przelewów. Po otrzymaniu środków są one niezwłocznie księgowane na rachunkach klientowskich.

 

Czasem moich odpowiedzi na forach internetowych bardzo proszę się nie sugerować. Nie jest to oficjalny kanał komunikacji z klientami w ich sprawach w naszym biurze, stąd niezależnie od tego czy odpowiadam w 15 godzin czy w 2 dni, w żaden sposób nie przekłada się to na standard pracy Wydziału Obsługi Klienta. Dlatego kwestie związane bezpośrednio z rachunkiem o których publicznie oczywiście nie możemy dyskutować ze względu na tajemnicę zawodową maklera, jak również te wymagające pilnej odpowiedzi proszę kierować właśnie określonymi regulaminem kanałami. Tylko wtedy może być Pan pewien że zostaną możliwie szybko zaadresowane.

 

Pozdrawiam,

Sebastian Zadora

DM BOŚ


  • -2

#23 Bartosz Szyma

Bartosz Szyma

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów

Napisany 10 październik 2014 - 16:05

Panie Sebastianie,

 

był czas, kiedy BOS zasługiwał na pochwały. Wtedy was chwaliłem - o czym może się Pan przekonać m.in. tutaj: http://www.lukaszwit...r-wywiad-2.html Szczerze i zupełnie bezinteresownie. Później nadszedł czas, że to za co was chwaliłem stało się standardem w innych domach maklerskich. Niestety obecnie jest taki moment w państwa historii, że odstajecie w sposób negatywny od pozostałych brokerów. I za to będę was krytykował.

 

Będę was ganił dlatego, że niestety na to zasługujecie m.in. za bardzo kiepską obsługę klienta (dzisiaj dla przykładu dowiedziałem się, że moja dyspozycja transferu środków była ignorowana ponieważ cytuję "spodziewali się państwo, że mogłem się rozmyślić"). Jest to absolutnie zdumiewająca wypowiedź ale też wypowiedź, która wpisuje się w państwa standard obsługi klienta. A przynajmniej standard obsługi z jakim mnie było dane się zetknąć.

 

Będę was ganił za przestarzały i niedopasowany do rzeczywistości system transakcyjny. Za który pobieracie wysokie opłaty nieodostosowane do tego, co oferujecie. Ponieważ wasz system jest niewygodny w obsłudze (np. podział na subkonta, czy brak kontaktu z klientem, ważność zlecenia na opcje tylko na dany dzień), nie funkcjonuje prawidłowo (wspomniany wizjer i sprzeczne komunikaty systemu), a państwo dodatkowo nie poprawiacie wspomnianych wcześniej błędów.

 

Ale będę was też krytykował właśnie po to, żeby początkujący albo nie znający waszych usług inwestor wiedział na co może liczyć. I żeby jedynym komunikatem jaki dostaje nie były wygładzone formułki marketingowe.

 

Jestem inwestorem z kilkunastoletnim stażem, z czego waszym klientem byłem przez dobre pięc lub sześć lat. A jednak w tym roku tak daliście mi się państwo we znaki, że rozstaliśmy się definitywnie. Nie dość, że zupełnie utracili państwo wiarygodność w moich oczach, to na dodatek zakończenie współpracy odbyło się w tak skandaliczny sposób, że przebiliście nawet sławne z takich numerów XTB. I niech to będzie dla wszystkich chętnych do korzystania z waszych usług przestrogą - moim zdaniem nie jesteście państwo partnerem dla inwestora ale wręcz rzucacie mu kłody pod nogi. Mówię to po wielu ciepłych słowach, jakie pod państwa adresem napisałem w początkowej fazie współpracy i po kilku latach inwestowania za państwa pośrednictwem.

 

Poza tym mam nadzieję, że rozwinie Pan swoją wypowiedź odnośnie DeGiro:

 

ale trzeba też jasno powiedzieć że oni oferują inną usługę, w której jest kilka znaków zapytania, na które każdy sam musi sobie odpowiedzieć.

 

tak, żeby nikt nie podejrzewał próby dyskredytowania konkurencji (dużo tańszej konkurencji).


Edytowany przez Bartosz Szyma, 10 październik 2014 - 16:07 .

  • 0

#24 DM BOŚ / bossa.pl

DM BOŚ / bossa.pl

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 październik 2014 - 10:34

Panie Bartoszu,

Po pierwsze bardzo dziękuję za jedną rzecz - że pisząc swoje posty "krytykuje" i "gani" nas Pan za "coś", tzn. wymienia Pan konkretne rzeczy, które Panu nie odpowiadają w naszej ofercie. Na forach internetowych nie jest to niestety regułą a niezależnie od motywów Pana działania to zawsze będą dla mnie cenne uwagi.

 

Przyznam jednak że trudno mi zrozumieć dlaczego jeszcze w zeszłym roku nas Pan polecał - jak sam Pan pisze - a teraz "gani" nas Pan za przestarzały system transakcyjny, opłaty, podział na subkonta, ważność zleceń na opcjach. Żadna z tych rzeczy nie zmieniła się w czasie, w którym w tak diametralny sposób zmienił Pan ocenę naszego biura (jak rozumiem ostatni rok). W tym samym czasie nie zauważyłem także istotnych zmian systemowych i ofertowych u naszych bezpośrednich konkurentów, zatem trudno zgodzić się ze stwierdzeniem, że pozostaliśmy w tyle na tle rynku.

 

Wszystko to każe mi przypuszczać że problem jest jednak gdzieś indziej. Dlatego szczegółowo zapoznałem się dziś z ostatnią historią obsługi Pana jako klienta u nas, w tym prowadzonymi rozmowami telefonicznymi. I przyznam że tutaj też nie znalazłem uzasadnienia dla Pana działań tu na forum, które moim zdaniem niestety mają charakter próby oczernienia. Nie będę oczywiście szczegółowo Panu relacjonował tego co zna Pan z autopsji, ale odniosę się tylko do zarzutu który padł publicznie. Otóż manipuluje Pan słowami naszego pracownika, który z jednej strony poinformował Pana o rozpatrzonej na Pana korzyść reklamacji dotyczącej anulowania opłat (czas rozpatrzenia: 2 dni) i jednocześnie zapytał czy chce Pan ponownie złożyć dyspozycję transferu, gdyż poprzednia dyspozycja (z poprzedniego dnia) nie była złożona zgodnie z regulaminem (dyspozycje przyjmujemy tylko osobiście i telefonicznie). Oczywiście liczyliśmy na to, że pozostanie Pan naszym klientem, ale w żadnym razie nie było to przyczyną wstrzymania realizacji dyspozycji transferu, która była po prostu błędna (złożona niewłaściwym kanałem). Pan potwierdził, że decyduje się na transfer, prawidłowa dyspozycja została przyjęta oraz zrealizowana jeszcze tego samego dnia (mam na myśli wyksięgowanie papierów u nas). Dlatego nie rozumiem ani zarzutu wolnego rozpatrywania reklamacji (przypomnę 2 dni dla anulowania opłat za już wykonane transakcje) ani tego, że nie warto ich składać bo zawsze je odrzucamy. Zarzut rzucania kłód pod nogi kierowany pod naszym adresem także nie znajduje potwierdzenia w faktach, biorąc pod uwagę czas wykonania transferu oraz dodatkowe zwolnienie z opłaty za transfer opcji.

 

Podsumowując, przykro mi że zdecydował się Pan z nami rozstać. Rozumiem że ma Pan swoje powody które to uzasadniają i szanuję to. Bardzo proszę tylko o uczciwe i rzeczowe przedstawianie sposobu obsługi Pana jako klienta u nas, podobnie jak zrobił to Pan w niektórych punktach przy ocenie samej oferty. Tym bardziej, że jak sam Pan napisał, chce Pan przestrzegać w ten sposób innych potencjalnych naszych klientów. 

 

Co do DeGiro - nie jest moją rolą ich oceniać, właśnie dlatego że nie uniknąłbym zarzutu, który już mi Pan zresztą postawił :) Natomiast o tym że ich usługi istotnie różnią się od naszych już napisałem w poprzednim poście:

Porównanie z DeGiro pominę ze względu na inny niż typowy model działania tego brokera i kilka niejasności które na razie się z nim wiążą (przede wszystkim pożyczki papierów klientowskich oraz przetrzymywanie gotówki w funduszach inwestycyjnych, czyli kwestia bezpieczeństwa środków która się z tym wszystkim wiąże).

 

 

Pan jako doświadczony inwestor te różnice na pewno doskonale rozumie. Jest różnica pomiędzy deponowaniem gotówki a inwestowaniem jej w fundusz inwestycyjny. Podobnie jest różnica pomiędzy zwykłym deponowaniem papierów w niezależnym depozycie a udostępnianiem ich na potrzeby pożyczek innym inwestorom. Te znaki zapytania dotyczą właśnie zabezpieczenia ze strony brokera tych wszystkich operacji, dzięki którym prowizje mogą być niższe.


  • -2

#25 Bartosz Szyma

Bartosz Szyma

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów

Napisany 13 październik 2014 - 13:11

Panie Sebastianie,

 

mija się Pan z prawdą w sposób, który powoli zaczyna wykluczać dalszą rozmowę:

 

1. Pracownik dwukrotnie informował mnie pisemnie o odmowie uznania reklamacji

2. Dyspozycję transferu środków zleciłem dwukrotnie pisemnie (do chwili obecnej nikt mi nie odpisał z informacją o niewłaściwym sposobie złożenia dyspozycji)

3. Oraz trzeci raz telefonicznie. I to ja do państwa dzwoniłem

4. Po moim telefonie pracownik wyraził zdziwienie, że NIKT mnie nie poinformował, że JEDNAK państwo uznali moją reklamację. I to budzi moje olbrzymie zaniepokojenie bo Pan przesłuchując te rozmowy wiedział o tym fakcie, a jadnek zapomniał lub nie zdążył Pan o tym wspomnieć w swoim poście.

5. Padło określenie "że mogłem się rozmyślić" w odniesieniu do złożonych dyspozycji transferu środków

6. Jeżeli mijam się z prawdą (czyli jak Pan to ujął "oczerniam" was) i powyższe pięc punktów jest wyssane z palca, to oczekuję na wytoczenie mi procesu przez DM BOŚ. W przeciwnym razie należałoby się zastanowić, czy to nie Pan próbuje manipulować

7. Z drugiej strony czytelnicy sami mogli sobie wyrobić zdanie o Pańskich intencjach, kiedy zamiast przytoczyć fakty i dowody na to, że środki inwestorów w DeGiro są zagrożone, Pan wyraża troskę o bezpieczństwo tychże (brzmi dużo ładniej nieprawdaż?)

8. A może warto osobom mającym wrażenie, że bezpieczeństwo ich środków jest zapewniane przez KDPW przytoczyć case Anti - Pan, jako specjalista giełdowy na pewno świetnie zna ten przypadek

9. Gdyby był Pan uprzejmy zapoznać się z podlinkowanym przeze mnie tekstem zauważyłby Pan, że chwaliłem was za ofertę na rynku forex

10. Pochodnymi handluję u was od jakiegoś roku (po wycofaniu się KBC)

11. Wasza oferta zagraniczna też liczy około roku i kilku miesięcy

12. Większość moich uwag krytycznych odnosi się do państwa oferty na rynku regulowanym (gpw i zagranica)

13. Poza irytującą koniecznością ręcznego przelewania środków pomiędzy subkontami (w tym na fxie z rachunku "standardowego" na "mini loty") nie mam zastrzeżeń do państwa oferty forexowej

14. Chociaż faktem jest, że konkurencja poszła do przodu i pojawiło się kilka dużych podmiotów zagranicznych, które mają lepszą i bardziej innowacyjną ofertę

15. Jestem też pewien, że skoro dotychczas był Pan taki zaniepokojony o bezpieczeństwo środków finansowych inwestorów (m.in. mogących korzystać z DeGiro), to wytłumaczy Pan wszystkim dlaczego model ECN jest lepszy od modelu market maker (stosowanego przez BOS)

 

Zupełnie zamilkł Pan w kwesti pozostałych oszczerstw jakie wyraziłem pod państwa adresem:

  • 30% stawki podatkowej od dywidend z akcji notowanych w USA
  • niemożności złożenia poprzez państwa system zlecenia na sprzedaż opcji z terminem dłuższym niż na bieżącą sesję
  • faktu wyświetlania niespójnych informacji w Państwa systemie
  • wysyłania wg. Państwa obowiązujących informacji po godzinie 2 w nocy i uroczych komentarzy państwa pracowników iż klient jest zobowiązany do kontroli depozytu po każdej sesji (zapominacie państwo uzupełnić iż po sesji oznacza w środku nocy) bo wcześniej system sugeruje, że wszystko jest w porządku
  • uzupełniając punkt wyżej - informacja o niedoborze depozytu jest wyświetlana tylko po zalogowaniu się do systemu transakcyjnego
  • powodu niemożności wysłania informacji mailowej do klienta o potencjalnym margin call mimo iż wysyłacie mailowo potwierdzenie wykonanej transakcji
  • powodu niemożności uzupełnienia informacji o cenie nabycia instrumentów przeniesionych do państwa biura
  • przypisania spółki zagranicznej tylko do jednego rynku jeżeli jest ona notowana na kilku
  • opóźnienia w wypłacie dywidend (jak wspominałem w KBC miałem dywidendę z Gazpromu o dwa dni robocze wcześniej na koncie)
  • braku informacji w systemie typu zysk/strata, stopa zwrotu itp.

Podsumowując Panie Sebastianie, skoro uważa Pan, że krytyka jest bezpodstawna (i jak rozumiem z Pańskich wypowiedzi - nie mam do niej prawa) i co więcej skoro mijam się z prawdą, a wymienione przeze mnie zdarzenia nie miały miejsca, jak również wytknięte uwagi odnoszące się do państwa oferty są po prostu kłamstwem, to oczekuję Pańskiej deklaracji na tym forum iż DM BOŚ wytoczy mi proces. Myślę, że to najlepsze rozwiązanie ponieważ pokaże dobitnie, że kłamałem i bezpodstawnie was oczerniałem, a jednocześnie rozwieje wszelkie wątpliwości związane z tym dlaczego Pan zapomina o wielu niekorzystnych dla was faktach

 


  • 0

#26 DM BOŚ / bossa.pl

DM BOŚ / bossa.pl

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 październik 2014 - 14:22

Panie Bartoszu,

Mam wrażenie że dyskusja staje się troszkę zbyt emocjonalna, punktów na liście przybywa a wszystko dotyczy spraw co do których mamy zdanie mocno ugruntowane. Nie zamierzam Pana do niczego przekonywać. Jeśli znalazł Pan dla siebie lepszą ofertę to jak sam Pan zauważył, poza uznaniem Pana ostatniej reklamacji nie zamierzamy robić niczego co miałoby wpłynąć na Pana decyzję o transferze. Zgodnie z Pana poprawną dyspozycją został on zrealizowany po naszej stronie tego samego dnia, dodatkowo odstąpiliśmy od opłat za transfer opcji, które zgodnie z TOiP standardowo naliczamy. Żadnych kłód pod nogi zatem nie rzucamy.

Informuję też że nie zamierzam wytaczać żadnego procesu jakiemukolwiek forumowiczowi. Zamiast tego zastrzegam sobie prawo do obrony przed niesprawiedliwymi moim zdaniem zarzutami.

 

Poprzestańmy na tym, że jeśli w trakcie wykonywania transferu pojawią się jakiekolwiek trudności to zapraszam do bezpośredniego kontaktu: s.zadora@bossa.pl. Obiecuję że każde Pana zgłoszenie zostanie dokładnie przeze mnie sprawdzone - zarówno pod kątem przesłanek merytorycznych, jak i jakości obsługi przez naszych pracowników - tak jak zrobiłem to dziś rano w odniesieniu do ostatniej reklamacji czy sprawy transferu. Jeszcze raz podkreślę, że przykro mi iż rozstajemy się w takiej atmosferze.

 

Pozdrawiam,
Sebastian Zadora

DM BOŚ

 


  • 0

#27 Bartosz Szyma

Bartosz Szyma

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów

Napisany 13 październik 2014 - 14:53

Panie Sebastianie,

 

zarzucił mi Pan - zgodnie z poniższym cytatem

 

Wszystko to każe mi przypuszczać że problem jest jednak gdzieś indziej. Dlatego szczegółowo zapoznałem się dziś z ostatnią historią obsługi Pana jako klienta u nas, w tym prowadzonymi rozmowami telefonicznymi. I przyznam że tutaj też nie znalazłem uzasadnienia dla Pana działań tu na forum, które moim zdaniem niestety mają charakter próby oczernienia.

 

że próbuję Państwa oczerniać. Odsyłam Pana do słownika języka polskiego: http://sjp.pwn.pl/sz...j/oczernić.html

 

Oczernić (za sjp): «rozgłosić o kimś nieprawdziwe informacje, przedstawiające go w niekorzystnym świetle» Ja twierdzę, że to, co napisałem jest prawdą. Zachęcam Pana zatem do wytoczenia mi procesu - będzie to najbardziej dobitny sposób pokazania wszystkim, że przekazywałem tutaj nieprawdziwe informacje.

 

Skoro Pan twierdzi, że ja przekazuję niepradziwe informacje to znaczy, że zarzuca mi Pan kłamstwo. Proszę mieć odwagę udowodnić mi to kłamstwo na drodze sądowej


  • 0

#28 rabarbar

rabarbar

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Miejscowość:Czeladź

Napisany 14 październik 2014 - 8:29

Jeden użytkownik niezadowolony i z tego tematu wyszło łajno.

 

Na obronę DM bossa.pl powiem tak.

 

Klientem Bossy a wcześniej DM BOŚ Banku jestem znacznie dłużej od kolegi Bartka. Nie znaczy to oczywiście, że dzięki stażowi mam większe doświadczenie w korzystaniu z dostępnych instrumentów finansowych itp.

 

Chciałbym jednak zaznaczyć, iż kolega powołuje się na wynalazki typu "DeGiro". Ja mam swój wiek :) i może trące nieco prehistorią ale większych pieniędzy nie lubię powierzać podmiotom, nad którymi w razie draki nie mamy żadnej kontroli. Wyjazd do Amsterdamu w celu walki o ewentualny zwrot mojej własności mnie się nie nie bardzo widzi.

Amber... niby był w kraju i niewiele to zmienia ale jest przynajmniej w kogo rzucić kamieniem.

 

Jeśli chodzi o bosse, mam porównanie z innymi DM i wiem że jest to usługa niezawodna(dlatego z niej korzystam). Koszty oczywiście nieco wyższe niż u konkurencji ale równie dobrze możemy zaprotestować pod salonem Mercedesa i wykrzyczeć żądania obniżenia cen samochodów do tych np. z koncernu Fiata bo u nich taniej.

 

Po co ta frustracja???

 

Bartku, twój wpis z wylistowaniem minusów to jak najbardziej dobry ruch. Pokazuje elementy do poprawy dla DM i podkreśla problem kosztów związanychy z inwestowaniem(może dzięki temu bossa obniży prowizje...) ale druga strona również ma prawo do odniesienia się do tych zarzutów.

 

Jednak twój ostatni wpis to chyba lekka przesada. Zamiast tracić czas na ciąganie się po sądach nie lepiej go spożytkować na inwestycje?


  • 0

#29 Bartosz Szyma

Bartosz Szyma

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów

Napisany 14 październik 2014 - 9:52

rabarbar - S. Zadora zarzucił mi publicznie kłamstwo. Osobiście nie widzę żadnego problemu aby powtórzyć wszystko to, co napisałem przed sądem.

 

Zwróć też uwagę, że nie powołuję się na wynalazki typu DeGiro (podałem ich przykład obok Saxo i Handlowego) ale raczej odpowiadam na tezy stawiane przez p. Zadorę.

 

Prawo do obrony - jasne ale pod warunkiem, że stawiane tezy będą prawdziwe i obejdzie się bez obelg.

 

Tak więc ponawiam swoje stwierdzenie - jeżeli pan Zadora ma odwagę udowodnić mi kłamstwo, to zachęcam do wyjaśnienia tej sprawy przed sądem.


  • 0

#30 DM BOŚ / bossa.pl

DM BOŚ / bossa.pl

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2014 - 10:28

Panie Bartoszu,

Potwierdzam że podjąłem dyskusję na forum tylko i wyłącznie korzystając z prawa do obrony wizerunku naszego DM a moim celem było odniesienie się wyłącznie do spraw ofertowych. Absolutnie nie miałem intencji wprowadzania do niej jakichkolwiek obelg czy personalnych zarzutów. Stąd serdecznie Pana przepraszam za słowa o potencjalnej próbie oczerniania nas na forum. Była to niepotrzebna próba oceny Pańskich intencji, która niczego merytorycznie do dyskusji nie wniosła a niepotrzebnie tylko podgrzała atmosferę.


  • -1

#31 stonoga

stonoga

    Początkujący Inwestor

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 styczeń 2015 - 22:44

To może ja doleję jeszcze oliwy do ognia. Do BOŚ trafiłem z koniecznosci, z zamkniętego KBC. I jest to... żeby to obrazowo ująć, jak zamiana mercedesa - takiego drogiego i nowego na stare cinquecento. W pewnym sensie nie ma się za bardzo co czepiać - i to jedzie i tamto też. Jestem jednak doświadczonym grajkiem, można powiedzieć nawet bardzo i mógłbym wymieniać całą litanię podobnych do kolegi zarzutów wobec Bossa, ale nie widzę sensu. Oni są głusi na sugestie, które zresztą przedstawiałem za pomocą corocznej ankiety SII. Broker nie ma nawet forum (na wzór mBanku) gdzie klient mógłby się wyżalić czy zaproponować jakieś usprawnienia... najwyraźniej w ogóle im nie zależy. Konkurencja, poza DM Deutsche Banku i DeGiro, które za sprawą prowizji odstają na plus wcale zresztą nie jest lepsza. Wypisz wymaluj PRL - biurokracja, braki i drożyzna. Świetnie zdaję sobie sprawę z tego, że usługi maklerskie dla detalu to w PL orka na ugorze z racji niewielkiej liczby klientów i to przeważnie ubogich, ale jak nie będziecie się uczyć od choćby KBC to w końcu zeżrą was za przeproszeniem "rumuńskie wersje dyskontu Lidl" typu DeGiro, bo oferują prawie to samo co wy tylko dużo taniej! Oczywiście, że w przeciągu ostatnich lat nic się nie zmieniacie... ale kto się nie rozwija ten się cofa. KBC wycofał się z rynku bo miał mało klientów i skoncentrował się na dochodowej obsłudze klientów instytucjonalnych, ale wy macie ich dużo i nadal na nim jesteście. To jednak sytuacja przejściowa (patrz: DeGiro). Co w zasadzie stoi na przeszkodzie żeby jakieś duże polskie biuro oferowało dokładnie to samo co zamknięty KBC? Przecież to jest jedynie kwestia zacieśnienia współpracy. BOŚ i jego "współpraca" z KBC to jakaś szkaradna karykatura. Dla wyjaśnienia: jestem już na wylocie z BOŚ, stopniowo przenoszę środki i papiery do wyżej wymienionych, a obligacje Catalyst do CDM Pekao.

 

A co do DeGiro to w aspekcie bezpieczeństwa akurat stoi wyżej niż polskie biura maklerskie, bo "fundusz inwestycyjny" na wolne środki to nic innego niż wspólne, skromnie kapitalizowane konto klientów poza strukturami brokera. Tak samo gdy on (odpukać) zbankrutuje, to zgodnie z holenderskim prawem do masy upadłościowej nie wchodzi majątek klientów. Jest to oddzielone od majątku brokera. Jedynie "kwestia pożyczania akcji" pełna jest niedomówień i może budzić niepokój. 


Edytowany przez stonoga, 19 styczeń 2015 - 23:03 .

  • 1

#32 DM BOŚ / bossa.pl

DM BOŚ / bossa.pl

    Inwestor średniozaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 styczeń 2015 - 9:56

Witam, to kolejny głos tutaj demolujący właściwie całą branżę maklerską w Polsce (na czele z DM BOŚ), która jak rozumiem nie wytrzymała w Pana opinii konkurencji z nieistniejącym już na rynku detalicznym KBC. Głos do którego ma Pan oczywiście prawo a ja muszę się obiektywnie zgodzić, że wiele rzeczy funkcjonuje u nas inaczej niż tam. 

Proszę jednak na sprawę spojrzeć realnie - nie obiecywaliśmy Państwu (byłym klientom KBC) przekształcenia naszego biura w to co Państwo dobrze znacie i cenicie. To po prostu nie było i dalej nie jest możliwe, bo jak sam Pan stwierdził KBC miał mało klientów a w każdym razie dużo mniej niż my w trakcie gdy zaoferowaliśmy Państwu nasze usługi i potrzeby oraz przyzwyczajenia wszystkich musimy brać pod uwagę. Byłaby to chyba niezbyt oczekiwana rewolucja. Biznesowo zresztą niczym nie uzasadniona, co pokazuje sam case KBC.

 

Co do konkretnych propozycji zmian w ofercie to zawsze byliśmy otwarci, chociaż lojalnie zawsze informujemy że nie jesteśmy w stanie na pewno uwzględnić wszystkich sugestii jednocześnie. Niektórych nie uwzględnimy w ofercie wcale, przynajmniej w dającej się przewidzieć przyszłości - z różnych powodów.

Z materialnych zarzutów w Pana poście znalazłem kwestię forum. Rozumiem że i tak decyzję o zmianie brokera Pan już podjął, ale mimo to informuję że forum klienckie jest - dopóki Pana rachunek jest jeszcze aktywny zapraszam po zalogowaniu do serwisu informacyjnego, zakładka "forum".

Druga sprawa która się pojawiła to kwestia cen - tak jak wielokrotnie podkreślaliśmy, nigdy naszym celem nie było bycie biurem najtańszym z podstawowym serwisem - jak Pan to określił dyskontowym. Staraliśmy się pracować ofertą narzędzi zarówno technicznych, jak i analitycznych na stawki które proponujemy klientom. Trudno jednoznacznie wykluczyć scenariusz że ta strategia okaże się błędna. Tym bardziej, że tak doświadczeni i wymagający inwestorzy, jak Pan o sobie pisze, idą jednak w stronę maklerskich dyskontów.

Ja jednak dalej uważam że wyróżnianie się na rynku tylko ceną to strategia ryzykowna. Są odpowiednie tego przykłady z naszej branży. Zdaje się że od jakiegoś czasu rozumieją to także dyskonty z branży handlu spożywczego na które się Pan powoływał i one dość mocno konkurują także ofertą. Tak mi się przynajmniej wydaje, choć specjalistą tej branży nie jestem i tylko czasem zdarza mi się tam robić zakupy. Co będzie na rynku maklerskim - oczywiście zobaczymy.

 

Pozdrawiam,
Sebastian Zadora

DM BOŚ


  • 0

#33 Jacek Regulski

Jacek Regulski

    Inwestor zaawansowany

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 4 luty 2015 - 14:03

Może dla wielkich inwestorów jak Panowie wcześniej boś jest za słaby ale nikt was nie trzyma na siłę. Ja mam rachunek co prawda na firmę ale chyba nie różni się wiele od standardowego dla indywidualnego inwestora i na moje skromne potrzeby jest ok.

Mam oczywiście rachunki teżw innych biurach i różnią się drobnostkami albo jeden ma to lepsze drugi to grosze i ostatecznie się zeruje.


  • 0

#34 Hornet600

Hornet600

    Początkujący Inwestor

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 6 marzec 2015 - 9:26

Przyznam, że trafiłem tu przypadkowo - przypadek rządzi losami.

Jestem w BOS od lat kilkunastu już. Przyznam, że oceniałem BOS wysoko. Jak dla mnie powodem oceny była łatwa i wszechstronna pomoc, którą mogłem uzyskać niemal w każdej chwili dzwoniąc. Nawet zdarzało mi się - ze wstydem przyznaję, dzwonić nadmiernie zdenerwowany- mimo wszystko jakoś udawało się sprawy szybko rozwiązać.

W miarę upływu czasu potrzeby wsparcia były mniejsze i kontaktów mniej, wrażenie pozostawało i tak jestem klientem.

Dziś właśnie zostałem negatywnie zaskoczony i być może to właśnie spowoduje zmianę biura maklerskiego na inne. Oto powody , które ja rozważam a które warto chyba brać pod uwagę.

Korzystam z programu " notowania 3Pro" dostarczanym przez BOS, który współpracuje z moim starym Metastockiem.

Dzisiaj pojawił się komunikat, że "notowania 3" mają być zamieniaone na "notowania 4". Wykonałem więc telefon do Biura z pytaniem jak postepowaćz instalacją, czy należy odinstalować stary,jak przenieść moje ustawienia itp oraz czy nowy bedzie współpracował z Metastockiem.

Odpowiedzi:

na stronie jest plik do pobrania.

 Nie wiemy o wspołpracy z MS - to pańska sprawa. My wspieramy Amibrokera.

Kiedyś to było kiedyś.

Wcale nie mówię żeby pan odszedł - to pana sprawa i pańskie wnioski.

Może pan wysłać maila - rozpatrzymy.

 

Wszyskie instytucje są takie jak ludzie w nich działajacy. Z nostalgią dzisiaj wspomniałem jak było lat temu 10. I przeglądam oferty innych biór.

Moim zdaniem o wspólpracy z biurem maklerskim nie decyduje wielkość marży- to nie jest wcale wielki koszt chyba że dla daytradera. Nie decyduje sposób wyswietlenia notowań, ilość kolorów, itp gadżety.

Decyduje sposób w jaki biuro odpowie na twoje problemy. Małe, wielkie, wydumane ale skoro dzwonisz to są dla ciebie ogromne w tej chwili. Warto być tam , gdzie w takiej sytuacji ktoś bedzie usiłował ci pomóc a nie spławi cię.

Kiedys  w BOS w najgorszym razie usłyszał bym że mój rozmówca oddzwoni , lub , ze jego kolega mi wyjaśni.

Pozdrawiam


Edytowany przez Hornet600, 6 marzec 2015 - 9:36 .

  • 0

#35 Paweł Taczanowski

Paweł Taczanowski

    Doświadczony inwestor, który niejeden krach już przeżył

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 6 marzec 2015 - 15:48

Witajcie forumowicze!

 

Założyłem ten wątek jakiś czas temu szukając brokera. Ostatecznie założyłem rachunek w DM BOŚ już prawie rok temu co prawda na żonę ale głównie ja korzystam. Zachęcony wypowiedziom poprzednika postanowiłem się po roku korzystania również wypowiedzieć.

 

Co do pierwszej części co kolega pisał w poprzednim poście nie komentuje bo to jakie są narzędzie, dodatki, opłaty itp to inny długi temat no bo przecież każdemu zależy na czymś innym. Jednak to na czym wydaje mi się zależy wszystkim, a na pewno prędzej czy później się z tym każdy zetknie to pracownicy na infolinii.

 

Ja jestem mega miło zadowolony. Może miałem więcej szczęścia niż poprzednik, a może po prostu Hornet600 miał pecha i trafił na kogoś na wylocie i miał gdzieś klienta. Ja jakiś czas po otwarciu rachunku trafiłem na Pana Kubę. I dzięki niemu moja ocena bośa jest bardzo wysoka. Zdaje sobie sprawę, że jestem na prawdę upierdliwym klientem. Był okres że bardzo często dzwoniłem jak podjąłem decyzję o przeniesieniu większości kapitału do Bośa. Dalej co jakiś czas dzwonię i zawsze jestem bardzo dociekliwy ale nigdy nie zostałem spławiony na drzewo tym bardziej w taki sposób jak Hornet600. Panu Kubie widać, że zawsze zależy. Raz zadzwoniłem do niego w trakcie urlopu, jak się dowiedziałem to oczywiście nie chciałem przeszkadzać (aż tak upierdliwy nie jestem;) ) ale Pan mnie zatrzymał na linii i wszystko wyjasnił!! Zawsze zwracam na kontakt z klientem bardzo dużą uwagę bo sam wiele lat pracowałem z klientem i z poprzedniego DM odszedłem m.in. bo czarę goryczy przelał jakiś bufon w obsłudze klienta. Może za bardzo chwalę tego Pana ale na prawdę jestem mega zadowolony! Dzięki niemu BOŚ zyskał co najmniej dwóch klientów, kolegów z pracy którym poleciłem bośa.


  • 0

#36 yoma

yoma

    Początkujący Inwestor

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2015 - 21:43

Osobiście polecam DM BOŚ jednak ma on dla mnie jeden minus, transakcje pomiedzy rachunkami po zakonczeniu sesji sa wykonywane dopiero rano i czasem sa problemy gdy chce sie złożyć zlecenie oczekujące, a środki są na innym rachunku. Poza tym nie mam uwag. Darmowyamibroker, bossastatica4. W sumie jeszcze jedna uwaga aplikacja na androida czasem mi sie zawiesza i nie da sie zlożyć zlecenia na derywatach (zauwazyłem to 2 dni temu). Niemniej jednak gorąco polecam. Jak o banku boś mam nie dużo dobrego do powiedzenia to dom maklerski zasługuje na wielkiego plusa.


  • 0